Zaměstnání nám může často zničit vyhlídky na pravidelný pohyb. Jednou dvakrát se zdržíme déle v práci a dojdeme k závěru, že na cvičení zkrátka nezbývá čas. Pravdou ale je, že při zaměstnání, a to obzvlášť při tom sedavém, by se měl člověk hýbat dvojnásobně. Po několika hodinách v kancelářské židli dostávají zabrat nejenom kosti a klouby, ale také hodně rychle přibíráme na váze.

„Po letech v IT zaměstnání sem si všimla, že si mi váha nějak vymkla z ruky… „

Stejná situace potkala i ajťačku Žanetu. „Po letech v IT zaměstnání sem si všimla, že si mi váha nějak vymkla z ruky. Najednou jsem měla 55 kilo a na to jsem nebyla zvyklá,” vypráví. Váha ale není jediným problémem, který může při dlouhém sezení na židli přijít. Mezi nejčastější komplikace spojené s nedostatkem pohybu patří i vysoký krevní tlak, zablokovaná krční páteř, svalové křeče či poruchy tukového metabolismu.

Zabraňte stresu a pracovní námaze

Nakonec i Žanetě došlo, že takto dál pokračovat nemůže. „Moje zvyšující se váha a touha udržet si zdraví i při sedavé práci se staly hlavními důvody, proč jsem začala cvičit,” vysvětluje Žaneta. Rozhodla se proto vyhledat pomoc naší fitness trenérky Veroniky. Přišla za ní s jasným plánem – co nejrychleji shodit alespoň tři kilogramy. „Naučila mě cvičit, a nakonec mi pomohla shodit dokonce čtyři kila. Myslím, že je to dobrý začátek a já sama jsem velmi spokojená a hlavně vděčná,” hodnotí Žaneta své rozhodnutí začít s pravidelnými tréninky. Jestliže máte pocit, že vám dlouhé hodiny v zaměstnání nedovolují pravidelně cvičit, pomoc trenéra je pro vás tou správnou volbou. Nejenom, že se přizpůsobí vašemu dennímu programu, ale navrhne vám cvičební plán individuálně přesně podle vašich potřeb. K pravidelnému pohybu může přispět i sestavením vhodného jídelníčku a v neposlední řadě vás jeho přítomnost motivuje.

 

Naši trenéři jsou vám neustále k dispozici, ale i přesto platí, že byste o své zdraví měli dbát již v práci. Přizpůsobte si pracovní plochu tak, aby vyhovovala vašim tělesným rozměrům. Se svalovým napětím a zvyšujícím se krevním tlakem souvisí také stres, který na nás v práci dopadá. I v takovém případě je cvičení dobrým způsobem, jak se odreagovat a zbavit se tak deprese či vzteku. Vyhněte se syndromu vyhoření a přijďte se s námi raději rozhýbat!

Dominika O.

 

Photo by Annie Spratt on Unsplash